"IK EEN KANS, ZIJ EEN KANS" - Didi Foundation
Nederlands Engels

Nieuws

Te gast bij Basisschool St. Jozef te Venhuizen Te gast bij Basisschool St. Jozef te Venhuizen

Op dinsdag 20 maart ben ik ( Stephanie) te gast op Basisschool St. Jozef in Venhuizen. Ik mag dan aan alle 320 kinderen gaan vertellen waarvoor ze zich 22 maart gaan inzetten. Woont u in de buurt? Bezoek dan 22 maart de Fancy Fair dag en help mee!! Veel liefs Stephanie

Met alle kinderen naar de Taj Mahal Met alle kinderen naar de Taj Mahal

De droom van de kinderen en ook van mij is uitgekomen!!! Op tweede kerstdag zijn we met alle kinderen naar de Taj Mahal geweest. Groot en klein, iedereen ging mee in een grote bus volgeladen met eten en drinken. De 6 uur lang durende busrit was voor de kinderen al een uitje. Ze zagen dingen die ze nog nooit in het echt hadden gezien. Bij de Taj Mahal aangekomen kregen de kinderen uitleg over de bouw en historie van de Taj Mahal. Het was ontzettend druk vanwege de kerstvakantie. De 3 km lange wachtrij hebben we gelukkig weten te omzeilen. Eenmaal binnen zag ik alleen maar blije gezichtjes. Eindelijk stonden ze daar. Het zevende wereldwonder wat je als inwoner van India ooit in je leven bezocht moet hebben. Na het bezoek van de Taj Mahal zijn we met alle kinderen gaan uiteten in een ECHT restaurant. Een geslaagde kerst om nooit te vergeten.

Fietstocht MOV 3 september 2017 Fietstocht MOV 3 september 2017

MOV groep Oss organiseert dit jaar weer een fietstocht op zondag 3 september.

Fiets jij ook mee?

Bezoek aan het kindertehuis. Bezoek aan het kindertehuis.

Beste Donateurs en vrienden van Didi,

Mijn bezoek aan het kindertehuis komt steeds dichterbij.

As vrijdag vlieg ik naar India.

Voor de stichting is het een mijlpaal. Dit jaar bestaan we 10 jaar!!!

Wat zijn we trots dat we nog steeds de kinderen structureel kunnen blijven helpen.

Artikel "VROUW" Artikel "VROUW"

Lees hier meer over het artikel van Stephanie in "Vrouw" Telegraaf.

Fietstocht MOV-groep 4 September 2016 Fietstocht MOV-groep 4 September 2016

Fietsen voor het goede doel.

Bassischool 'T Palet Dinther 19 Mei 2016 Bassischool 'T Palet Dinther 19 Mei 2016

Een bijzondere dag om nooit te vergeten op Basisschool 'T Palet.

Bezoek kindertehuis maart 2016 Bezoek kindertehuis maart 2016

Eindelijk was het zover. Wat een goed gevoel om weer in de trein richting Jhansi te zitten op weg naar de kinderen!

Update december 2015 Update december 2015

Ik ben alweer ruim twee en halve maand in India. De dagen vliegen letterlijk voorbij.
Eigenlijk de perfecte tijd om naar India te gaan. De temperatuur ligt rond de 27 graden.
Dit is voor mij ook de eerste keer na 18 bezoeken dat ik in Oktober mijn reis ben begonnen.

YouTube YouTube

Wilt u weten wat ik allemaal beleef en meemaak?

MOV deelnemers fietsen 26 of 57 KM voor Didi Foundation. MOV deelnemers fietsen 26 of 57 KM voor Didi Foundation.

Op zondag 23 augustus 2015 heeft de MOV Oss een jaarlijkse fietstocht georganiseerd voor Didi Foundation.

Het was een prachtige zonnige dag. Didi Foundation zat bij de eerste aftekenpost bij Motel Nuland. Op deze dag konden de fietsers 26 of 57 km fietsen. De opkomst was groot en de opbrengst fantastisch.

Haat en liefde voor moeder Haat en liefde voor moeder

Publiceerdatum 03-01-2015 Telegraaf editie vrouw.

Het nieuwe project Het nieuwe project

Stephanie heeft ons nieuwe project begin dit jaar zelf bezocht in Jaipur. Een indrukwekkende tijd waar ze veel heeft mogen zien en ook veel geleerd heeft. Een bijzondere reis met mooie ervaringen.

Stephanie in de Grazia Stephanie in de Grazia

Publiceerdatum week 45 (5-11 november 2014)

Dat moet een noodkreet zijn Dat moet een noodkreet zijn

Publiceerdatum 28-10-2014 in het AD

Kleine update Kleine update

Tijdens mijn reis vorig jaar heb ik contact gelegd met een heel mooi bestaand project in Jaipur. We hebben de afgelopen maanden veel contact gehouden met dit project. Zoals we ooit met Didi Foundation zijn gestart, bijna zeven jaar geleden, gaan we op dezelfde wijze een nieuw project ondersteunen.

Didi Foundation in de Telegraaf rubriek Vrouw Didi Foundation in de Telegraaf rubriek Vrouw

Afgelopen week heeft Stephanie een blog mogen schrijven over haar indrukken tussen India en Nederland. En over Didi Foundation natuurlijk!

Stephanie in India deel 6 Stephanie in India deel 6

Mijn laatste verslag is in het zuiden van India geschreven. Enkele dagen later ben ik 18 dagen in Sri Lanka geweest. Een bijzonder mooi land met een waanzinnig mooie natuur, heerlijk eten en vriendelijke mensen. De boeddhistische invloeden die je terug ziet in de cultuur zijn erg aangenaam. Voor mij was het vergeleken met India erg schoon en er waren weinig bedelende mensen.

Stephanie in India deel 5 Stephanie in India deel 5

28 augustus was ik 100 dagen in India. Dat heb ik samen met mijn buurvrouw een beetje gevierd. Het voelt helemaal niet zo lang. Alsof ik in dezelfde Nederlandse sneltrein zit. De dagen vliegen hier voorbij.

Stephanie in India deel 4 Stephanie in India deel 4
Op mijn werk in het project gaat het erg goed. De kinderen weten inmiddels allemaal dat ik tandjes schoonmaak. Ze komen vaak in hun schoolpauze zelf naar me toe. Ze eten snel hun warme maaltijd op en komen met resten eten nog op  hun tanden geplakt naar me toe.
Stephanie in India deel 3 Stephanie in India deel 3
Twee maanden in India. De tijd vliegt voorbij. Het dagelijkse leven, werk en privé het is allemaal zoals in het echte leven maar dan een in een heel ander tempo. Drie  weken geleden ben ik verhuisd naar een grotere kamer. Mijn bloeddruk is weer stabiel en met mijn Hindi lessen gaat het steeds beter.
Nijmeegse vierdaagse Nijmeegse vierdaagse

Vanochtend om 03.00 uur stonden Robert de Wit en Inge van Nistelrooij al startklaar om te vertrekken naar Nijmegen. Ze gaan speciaal voor Didi Foundation de Nijmeegse vierdaagse (50 km) mee lopen!

Stephanie in India deel 2 Stephanie in India deel 2
Bijna al een maand weg van huis in het prachtige land India.
Zoveel meegemaakt en gezien al. Ik zit nu een Tea house op mijn gemak te bedenken hoe ik jullie in het kort ga vertellen over mijn tijd in India.
Rennen voor Didi Rennen voor Didi

Zondag 9 juni gaat Marlies hardlopen voor Didi met de maasdijkmarathon - 10 km, samen met Wouter Krassenburg en Joris Broeksteeg. "Ik kan nog geen 10 km hardlopen, dus het wordt een echte uitdaging", aldus Marlies. Sponsor Marlies, Wouter en Joris de wedstrijd door!

Stephanie in India deel 1 Stephanie in India deel 1

's Ochtends vroeg om 06.00 uur met de vertrouwde trein vanuit Delhi naar het kindertehuis in Jhansi. Een prima trein met airco waar je wordt voorzien van een fles water en een goed ontbijt.

Didi Foundation in De Telegraaf Didi Foundation in De Telegraaf

15 april stond Stephanie in de Telegraaf.

Didi Foundation te gast bij het TBL en de St. Vincentius vereniging Didi Foundation te gast bij het TBL en de St. Vincentius vereniging

Vrijdag 2 maart waren we 's middags te gast bij het TBL en 's avonds bij de St. Vincentius vereniging.

Kerst 2012 in India Kerst 2012 in India

Kerst vieren samen met de kindjes. Een bijzondere tijd waar er veel aandacht en tijd was voor iedereen.

Didi Foundation 5 jaar! Didi Foundation 5 jaar!

13 november 2012 bestond Didi Foundation alweer vijf jaar! De jaren zijn voorbij gevlogen en we hebben al heel wat voor de kinderen kunnen betekenen. Natuurlijk mocht deze speciale dag dan ook niet zomaar voorbij gaan.

Marlies in India Marlies in India

Afgelopen zomer is bestuurslid Marlies Landman getrouwd met Taco. Zij zijn op huwelijksreis naar India gegaan. Een verrassende keuze, maar Marlies wilde heel graag zien waar ze zich al 5 jaar voor inzet. De hoogste tijd dus om een kijkje in het kindertehuis te gaan nemen.

School is your ticket to the world! School is your ticket to the world!

Het werkbezoek van Stephanie aan St. Jude’s Foundling Home in Jhansi – de bestaansreden van Didi Foundation – was weer enerverend, leerzaam, nuttig en vooral WARM!

Itís like a restaurant! Itís like a restaurant!

Kinderen blijven kinderen, ook in Jhansi, India. De nieuwe kleuren van het kindertehuis – blauw en roze – vinden ze geweldig! ‘It’s like a restaurant’, reageren de meiden enthousiast op hun zelfgekozen kleurtjes.

Oss voor Didi mooi begin voor 2012 Oss voor Didi mooi begin voor 2012

Het was tijdens één van de eerste keren dat in Oss de kinderlintjes werden uitgereikt. Een initiatief van de SP, en als wethouder Jeugd en onderwijs mocht ik er bij zijn.

We kunnen nog zoveel betekenen daar We kunnen nog zoveel betekenen daar

Een olifant op straat aanraken, de Taj Mahal zien, verbijsterd zijn over de massa’s mensen, het kindertehuis van Stephanie… Voor Renate Brugman, bestuurslid van Didi Foundation, was het de eerste keer dat ze haar moederland India bezocht.

Pagina:

Steun Didi Foundation

Uw eenmalige of periodieke donaties zijn meer dan welkom!

U kunt uw donatie overmaken op rekeningnummer NL 66 RABO 0138.8208.05

ten name van Stichting Didi Foundation o.v.v. uw (bedrijfs)naam of anoniem. Bij donaties zonder vermelding komt uw naam om privacyredenen niet in het Didi Foundation nieuws.

Laatste nieuws

>> lees verder
ik een kans zijn een kans

Didi Foundation

KvK: 17214098
Telefoon: 0031 6 3190 1489

E-mail: didifoundation@gmail.com

Over Didi Foundation Steun Didi Foundation Nieuws / Social Media Partners / goede doelen